Chystáte se ke stěhování vaší firmy a rádi byste, aby vše proběhlo pokud možno bez komplikací? Na co byste při stěhování provozoven či kanceláří zapomenout?
Vztahy se zaměstnanci – v první řadě buďte upřímní a oznamte váš záměr stěhování firmy v Praze včas každému zaměstnanci. Je fér, jestliže se všichni dozví v předstihu termín stěhování, a mohou se tím pádem včas rozhodnout, zda ve firmě setrvat či nikoli. Pro někoho může být dojíždění do práce na druhý konec města problém. Znáte filmový seriál z doby socialismu Rozpaky kuchaře Svatopluka? Tam se v jednom z prvních dílů stěhoval celý hotel, respektive byl podroben generální rekonstrukci a lidé si museli najít nebo jim bylo nalezeno nové pracovní místo a právě téma ukončení provozu hotelu bylo námětem pro důkladný rozbor mezilidských vztahů na pracovišti i mimo něj.
Pověření důvěryhodných osob zodpovědnými úkoly – máte-li po svém boku schopné a důvěryhodné jedince, můžete je pověřit některými dílčími úkoly, abyste rozdělili zodpovědnost i mezi ostatní a nezůstávalo vše na vašich bedrech. Někdo by si mohl vzít na starost třídění a skartaci firemní dokumentace, někdo balení věcí do krabic, někdo demontáž nábytku atd. Anebo pověříte tyto osoby tak, aby odpovídaly obecně za stěhování v určitém úseku.
Termíny – velmi důležité je hlídat si termíny se stěhováním související, aby vše na sebe navazovalo a stěhování se pak neprotáhlo a nezkomplikovalo. Například si zapisujte do papírového záznamníku (raději než do mobilu), kdy je třeba demontovat nábytek, v jakém časovém rozsahu balit věci do krabic a balit velké spotřebiče, co se do krabic nevejdou, kdy provést úklidové práce, odvoz nepotřebných věcí na sběrný dvůr nebo přípravu pracoviště na novém místě, kam se stěhujete atp. Provádějte také průběžné „ředitelské“ porady, abyste byli v obraze, jak příprava na stěhování pokračuje.